Let's Get Back to Basic



2 Februari 2019, Sabtu - Sebuah bengkel kerohanian telah dianjurkan oleh Jawatankuasa Surau Sakura Sesi 2018/2019. Bengkel solat dan wuduk yang dianjurkan adalah bertemakan Let’s Get Back to Basic. Tujuan bengkel ini dilaksanakan adalah bagi menguasai pelaksanaan wuduk dan solat dengan baik dan tepat agar mampu melahirkan muslimat yang terbaik dan sempurna dalam melakukan ibadah.



Kaunter pendaftaran peserta telah dibuka seawal pukul 8:30 pagi yang bertempat di ruang legar surau Kolej Sakura. Seramai 50 orang warga Kolej Sakura telah menyertai bengkel ini. Setelah mendaftar, peserta telah diberikan makanan ringan untuk minum pagi. Bengkel bermula tepat pada pukul 9:00 pagi setelah kedatangan penceramah jemputan, Ustazah Maliana Binti Mohd Matahar.



Bengkel tersebut telah dibahagikan kepada dua slot. Slot pertama adalah berkenaan teori pengambilan wuduk dan solat manakala slot kedua pula adalah berasaskan praktikal solat dan wuduk. Dalam slot kedua peserta telah dibahagikan kepada lima kumpulan untuk memudahkan mereka menjalankan praktikal tersebut. Selain itu, satu sesi soal jawab juga telah diadakan bersama penceramah.



Majlis kemudiannya diakhiri dengan penyerahan cenderahati kepada penceramah dan sesi fotografi bersama peserta. Setelah itu, peserta mendaftar keluar menggunakan kaedah QR code.

Disediakan oleh: Deveena Iyot Anak Adrian Betie

Photographer: Aisyah Awang

No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.