Senamrobik 2.0


12/10- Senamrobik 2.0 telahpun berjalan dengan jayanya di Parking Lot Blok C pada 12 haribulan 10 pada pukul 7.30 pagi. Di kolej Sakura, program ini telah mendapat sambutan daripada penghuni Sakura.

Untuk kali ini, antara lagu yang telah mengiringi langkah senamrobik adalah Happy daripada Pharrel Williams dan juga lagu terkenal oleh Meghan, All About the Bass. AJK aktiviti untuk senamrobik 2.0 ialah saudari Ava Lavinia, Yap Houng Yao, Sim Pey Chua, dan Vicky Elverannie.

Program ini adalah usahasama pengarah program saudari Miao Fong dan AJK-AJK dibawah pimpinannya. 

Senamrobik ini adalah akiviti yang dapat menggunakan kumpulan otot yang besar berterusan yang boleh diselenggarakan dengan iringan muzik berirama untuk meningkatkan tahap kardiovaskular seseorang itu, menurut Kolej Perubatan Amerika.

Senamrobik ini selain dapat mengurangkan tahap kolesterol seseorang itu, aktiviti ini juga dapat mengurangkan tekanan darah. 

Antara cara mudah yang dapat menyihatkan badan seseorang itu adalah dengan rutin harian dengan mengelakkan membuat senaman berat selepas makan selama 2 jam. Senamrobik ini telah berlangsung selama sejam dan telah berakhir pada pukul 8.30 pagi.

Oleh, Ng Chai Yin
Jurugambar, Amanda Shia Kang Ping



No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.