SENAMROBIK SIRI PERTAMA



4/10- Nampaknya hampir semua penghuni Sakura telah turun padang untuk mengikuti siri senamrobik pertama yang diadakan pada pukul 7.30 pagi. Pada jam 7-7.30 pagi, sesi pendaftaran mengikut blok masing-masing telah mengambil tempat. Senamrobik ini telah berlangsung selama sejam setengah yang telah dimulakan dengan lagu What Makes You Beautiful, dengan sesi warming up.




Atas arahan pengarah program saudari Miao Fong, senamrobik siri pertama telah mendapat sambutan daripada para penghuni Sakura. Sesi ini dapat meningkatkan kecergasan dan tahap kesediaan bagi peserta senamrobik.





Seterusnya dapat meningkatkan kecerdasan para penghuni selain menumpukan perhatian kepada bidang akademik. Aktiviti ini diharapkan dapat penyertaan daripada semua peserta untuk menanamkan sifat proaktif dan mempraktikkan gaya amal hidup sihat dan cergas.
            

    Lagu kedua yang telah disampaikan oleh 5 orang AJK Aktiviti adalah Para-Para Sakura, mereka ini adalah Su Lian Zye, Nazifah, Yuan Ni, Jacqueline Tang, dan Jeghadurgaa. Tidak kurang juga lagu yang merancakkan seperti Moves Like a Jagger telah dijadikan lagu untuk mengikuti langkah senamrobik yang agak menyeronokkan.



                Seterusnya bagi sesi cooling down, lagu Bruno Mars yang terkenal iaitu, Just The Way You Are telah dijadikan sebagai lagu pilihan. Pada jam 9 pagi, aktiviti ini telah tamat dengan pendaftaran keluar para peserta dan AJK. 

Diharapkan kesepakatan yang akan wujud daripada aktiviti ini dapat menyemarakkan semangat espirit de corp yang didefinisikan sebagai semangat setiakawan. Dengan berakhirnya siri ini, pada 12 Oktober, hari Sabtu depan akan diadakan senamrobik siri yang kedua.



                

Oleh, Ng Chai Yin

Jurugambar, Amanda Shia Kang Ping

No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.