SAKURA FAMILY DAY



9 NOVEMBER 2019, SABTU – Exco Protokol telah menganjurkan program Sakura Family Day yang bertempat di Bilik Seminar, Kolej Sakura. Program ini merupakan satu program explorace yang menggalakkan penghuni Kolej Sakura berkomunikasi antara satu sama lain. Penganjuran Sakura Family Day ini juga merupakan salah satu wadah untuk untuk menyatukan dan meningkatkan kerjasama antara warga Kolej Sakura. Aktiviti-aktiviti yang akan dijalankan semasa Sakura Family Day ini adalah dirancang bagi menghasilkan satu platform semangat muhibbah antara rakan sebilik atau rakan serumah mereka sendiri.

Program ini telah melibatkan seramai 42 orang penghuni Kolej Sakura iaitu seramai 7 orang dalam 1 kumpulan. Para peserta mendaftar melalui QR code bermula dari 7.30 pagi hingga 8.00 pagi. Sarapan diagihkan selepas pendaftaran.




Proram Sakura Family Day dimulakan dengan senaman pagi oleh AJK aktiviti. Seterusnya, program diteruskan dengan aktiviti Ice Breaking dan Cheers dari setiap kumpulan; Snowkid, Whut?, The Titans, Pullaingos, Girls On Fire, dan Lightning. Setiap kumpulan diberi masa selama 15 minit untuk mencipta Cheers kumpulan masing-masing.

Aktiviti utama Sakura Family Day iaitu slot explorace dimulakan tepat pada pukul 9.00 pagi dengan permainan pertama iaitu Sakura Boom. Seterusnya, setiap kumpulan berpecah ke check point masing-masing mengikut template yang diberikan. Terdapat 5 jenis aktiviti iaitu Kerusi Berirama, Cookies Face, Telefon Berkarat, Lontaran Kasih dan Lontaran Telur di setiap check point di sekitar Kolej Sakura yang meliputi Blok A, Blok B dan Blok C.




Program Sakura Family Day diakhiri dengan acara penyampaian hadiah yang telah dihadiri oleh pengetua, Cik Siti Nor Ain Binti Haji Musa dan felo Kolej Sakura, Cik Noorfarida Binti Saini. Acara dimulakan dengan penyampaian hadiah kepada pemenang Sakura Bollywood Night yang meliputi 3 kategori iaitu Family Photo Terbaik, Wefie Terbaik dan Apartment Terbaik. Sakura Bollywood Night telah diadakan pada 13 Oktober 2019 oleh pengarah program iaitu saudari Silvia Sangau.

Kategori Family Photo Terbaik dimenangi oleh apartment C2.3 dan A1.2, kategori Wefie Terbaik melalui aplikasi Instagram dimenangi oleh username jancy.com dan asyha98vero, dan kategori Apartment Terbaik dimenangi oleh apartment C2.2, B2.8 dan A2.5.


Tahniah diucapkan buat kumpulan The Titans, Girls On Fire dan Whut? yang telah memenangi pertandingan Explorace! Program Sakura Family Day berakhir kira-kira 12.30 tengah hari dan para peserta telah mendaftar keluar dengan kaedah QR Code.

Disediakan oleh Ayunazira Binti Mohamad Johari
Photographer: Nur Aisyah Binti Awang



No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.