RECYCLE DAY "RESTORE THE EARTH, RESTORE THE HUMANITY " (FASA 1,2 DAN 3)

Recycle Day, Charity Fund Raising yang telah dianjurkan pada hari Sabtu bersamaan tarikh 15 Mac telah berjalan dengan lancarnya. Aktiviti ini telah berjalan atas kerjasama semua AJK dan penghuni Sakura. Ruang legar blok B telah dijadikan tempat untuk mengumpulkan barang-barang kitaran semula iaitu, botol-botol, tin-tin aluminium dan bahan kertas. 



Antara syarat untuk para penghuni menyumbangkan kepada aktiviti ini adalah dengan mengumpulkan minimum 12 botol, 12 tin aluminium dan 6cm bahan kertas. Atas slogan ‘Restore the Earth, Restore the Humanity’ Exco Kebajikan dan Kemudahan, saudari Nur Fauziana bt. Sekiun telah menganjurkan aktiviti yang mampu menyumbangkan kepada penjagaan alam sekitar. 

Penyertaan daripada Blok A pada hari itu, adalah seramai 7 orang , Blok B pula terdiri daripada 8 peserta manakala Blok C pula terdiri daripada seorang peserta. Pada pukul 12 tengah hari, aktiviti ini telah tamat atas kerjasama daripada semua pihak.









Seterusnya, pembukaan kaunter mega Recycle Day telah mendapat sambutan yang lebih hangat daripada penghuni Sakura.  Aktiviti ini telah diadakan pada hari Sabtu bersamaan 26 April 2014. Exco Kebajikan, NurFauzana bt Sekiun merupakan pengarah program dan telah menjadikan objektif untuk mengamalkan perbuatan amal serta menderma kepada komuniti sebagai sasaran utamanya. Dengan kerjasama semua penghuni hawa recycle day pada hari itu telah berjalan dengan lancarnya tanpa sebarang kekangan. Aktiviti tersebut telah mula daripada 8 hingga 12 tengah hari.

Para AJK telah bertungkus lumus membantu para peserta dengan menyelaraskan barangan kitaran semula itu di lobi blok B. Selepas aktiviti itu, Super Mega Kaunter Recycle Day telah dijalankan pada 17/5/2014, hari Sabtu. Tujuan program ini diadakan adalah untuk menyumbangkan kepada rumah anak yatim. Sebahagian besar sumbangan daripada bahan kitaran ini diderma kepada rumah anak yatim dan 30% pula disalurkan ke tabung JPK.



Oleh: Ng Chai Yin
Jurugambar: Amanda Shia Kang Ping

No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.