MAJLIS PENUTUPAN (KWA)

Sabtu, 22 Mac 2014 – Majlis Penutupan Konvensyen Wanita Anggun berlangsung dengan gilang-gemilangnya di Dewan Delima BHEP.



Majlis nie dimeriahkan lagi dengan  kehadiran Prof. Mohd Fadzil Abdul Rahman, Timb.Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni UNIMAS, yang sentiasa menyokong program yang kolej kita anjurkan.
Pengetua Kolej Sakura, Cik Siti Nur Ain Hj.Musa, Barisan JPK Kolej Sakura, Wakil MPP UNIMAS dan Jurusolek De’ Jezzy & Beauty Studio serta putri-putri Sakura.


  Konvensyen Wanita Anggun pada kali ini berlangsung selama dua hari bermula 21 Mac sehingga 22 Mac dengan temanya “Wanita Perhiasan Dunia”. Sebanyak 4 slot yang diadakan sepanjang konvensyen ini berlangsung iaitu “Ceramah Batas antara Kita”, “Be Gorgeous”, “Wanita dan Kesihatan” dan “Let’s Be Pretty”.


owh ya, tidak sempurna kiranya sesuatu majlis tue if tiada ucapan kan. Memetik ucapan dari Prof kita nie beliau berkata "inisiatif mahasiswa Sakura menganjurkan Konvensyen Wanita Anggun ini amatlah baik dan perlu diteruskan lagi pada masa akan datang. Tambah beliau lagi, seminar pengurusan rumah tangga mungkin boleh dilaksanakan sebagai persedian dan m0tivasi untuk para mahasiswa terutamanya kepada pelajar Kolej Sakura yang merupakan satu-satunya kolej yang penghuninya wanita".  

emmm, seminar rumah tangga??..ok2 macam best je kan...harap-harap pengarah projek kita dapat laksanakan...untuk kepentingan bersama...heee



Manakala menurut Pengarah Projek Konvensyen Wanita Anggun Saudari Nurul Syakirin Mohd Saridi, berkata objektif konvensyen ini dianjurkan adalah untuk membantu para penghuni kolej mengetahui erti sebenar kecantikan dalaman dan luaran, disamping memberi pendedahan kepada para penghuni untuk tampil anggun melalui kelas make-up yang diadakan dan menerapkan dalam diri mahasiswa bahawa “Sebaik-baik kecantikan itu adalah wanita soleha”.





  




      Simbolik majlis penutupan dengan gimik pemotongan kek diiringi oleh 8 orang pembawa lilin yang merupakan putri Sakura sebagai tanda Majlis perasmian dan penutupan Konvensyen Wanita Anggun Sesi 2014.


No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.