SAKURA WATER SPORTS DAY

15 Mac: Sakura Water Sports Day merupakan anjuran Exco Sukan dan Rekreasi Kolej Sakuara. Aktiviti ini dijalankan di luar kampus iaitu di Taman Rekreasi Ranchan, Serian.



 Aktiviti ini bermula seawal pukul 8.00 pagi dan berakhir pada 4.30 petang. Pengarah program untuk aktiviti ini ialah saudari Nurul Syakirah Mohamad Suhaimi, Timbalan Exco Sukan dan Rekreasi.



   Objektif utama aktiviti ini dijalankan adalah untuk memupuk semangat kesukanan dalam diri penghuni kolej, mengeratkan sifat kerjasama dan silaturrahim dalam kalangan peserta, menggalakan penghuni kolej bersukan dalam bentuk yang pelbagai terutamanya sukan air, dan menghayati keindahan alam semulajadi.





   Aktiviti ini telah melibatkan seramai 39 orang peserta dan  membentuk 6 kumpulan, 22 orang AJK pelaksana dan 5 orang Majlis Tertinggi Kolej Sakura. Aktiviti ini dibahagikan kepada dua slot iaitu slot pada sebelah pagi yang bermula pukul 9.00 pagi sehingga 12.00 tengahari iaitu bermula dengan sedikit taklimat daripada pengelola program, senam pagi, aktiviti baling bola dalam plastik dan bola beracun air. Manakala, slot pada sebelah petang pula adalah aktiviti “Running Sakura” yang mempunyai 4 checkpoint  iaitu Guess what?, Music Lover, Girl’s Heart dan Salvatore’s.



   Seterusnya, aktiviti diteruskan lagi dengan Majlis penutupan dan penyampaian hadiah kepada para pemenang. Tempat pertama telah dimenangi oleh kumpulan 4,  Naib johan dimenangi oleh kumpulan 6 dan tempat ketiga dimenangi oleh kumpulan 1. Kumpulan 2,5,dan 3 masing-masing menerima hadiah saguhati.

Oleh : Nurlaylah Lai
Jurugambar : Alya Syahirah Abdul Riff


No comments:

Post a Comment

Segala maklum balas dan respon adalah amat dialu-alukan.

Any feedbacks and responses are very welcome.